Barion Pixel
Kövess minket
28júl, 19 2019-07-28EVSE (töltőpont)

Állandóan visszatérő kérdés elektromos autó töltő tulajdonosok (és leendő tulajdonosok) részéről, hogy mekkora árammal tudnak majd tölteni, ha csak XX amper áll rendelkezésre. Ilyenkor a legtöbben megemlítik, hogy mindenki ugyanazt mondta nekik. Maximum annyi, amennyi a házba bejövő kismegszakító maximuma. És itt szoktuk kijavítani őket, hogy bizony nagyon tévednek.

Ha csak ennyi információt dolgozunk fel, akkor persze, könnyű rossz választ adni. Ezért mi mindig tovább kérdezünk, ugyanis egy dolog biztos: az a válasz, hogy “annyival amennyi a bejövő áram” csak rossz lehet! Ha általánosságban nézzük, akkor az biztos, hogy kevesebb lehet a maximális töltőáram. Más fogyasztók is vannak, nem csak az elektromos autó töltő állomás. Nekik is kell energia. De ilyenkor jön a mentőöv: a napelem rendszer, ha van.

Az általunk készített elektromos autó töltő berendezések mindegyike képes dinamikusan változtatni a maximális töltő áramot. Ehhez lehet csatlakoztatni a hálózatra tápláló invertert, és máris kész a “csoda”. Egyszerű a képlet: ha a házba bejön 25A, amiből 9-10A-t hagyunk általában az egyéb berendezéseknek, akkor beállítható a töltő maximum 16A leadására. Így zavartalanul lehet egyszerre tölteni és kávét főzni, mosni, vasalni. Igen ám, de amikor épp gyönyörű napsütés van, és termel a napelem mint a fene (erre a rendszerre 5000W inverter köthető), akkor miért ne használnánk ki mind a 45A rendelkezésre álló teljesítményt? Emeljük meg bátran a maximális kimenő áramot automatikusan(!) 32A-re. Még ekkor is marad a háznak 13A szabadon.

Ezt a boost charge funkciót minden fali töltőnkre tudjuk aktiválni, a fokozatok és a kivitelezés módja pedig csak a napelem invertertől függenek. Egyes invertereken van teljesítmény függő relé kimenetek, másokon áramfigyelő relékkel tudjuk a teljesítmény vezérlést megoldani. Ugyanígy kiterjeszthető ez a funkció a nagy fogyasztók elindulása esetén áramkorlátozásra is. Így nem kell csak azért állandóan alacsony árammal tölteni az elektromos autónkat, mert várhatóan néha megy például a bojler.

További információkért keresse kollégáinkat!

Komment írása

Az e-mail címed nem lesz közzétéve. Kötelező mezők *-al vannak megjelölve